Sunday

100% Malay !!!

situasi 1 : 

time tuh aku tgh ambil driving lesen JPJ . then ..time lps masuk test bukit . aku lulus dan dpt ke step 2. iaitu parking . after tht . time tuh memg sgt sesak . time aku tgh tunggu giliran..aku x fhm apa yg org cina tuh membebel dkt arah aku . aku x fhm apa apa pun . dia marah ..tengking tengking aku ..aku still blur . dah lah dia jerit  dari jauh . semua org tgok jer . time tuh aku dah mcm nak naggis . lepastu bila cina tuh dtg dkt arah aku ckp ckp cina benda then aku ckp.. 'huh'??x fhm lah ..lepastuh cina tuh kata..Haiyaaa..wa ingt lu cina...adoii. 

0.0 tong ..tong.. org ramai2 dkt situ ada gelak lah bagai . aku ??! sumpah rasa nak naggis bagai . 


situasi ke 2 : 

seingt aku masa tuh aku keluar ke Mid Valley sorang2...time tuh kebetulan thn baru cina ..lepastuh .. ada lah promoter dok promot ubat herba sarang burung bagai......punya lah membebel punya lama ..nak bg explanation bagai ..last ..aku ckp..

'opss sori miss'..i malay not chinese..then .. amoi tuh muka dah blur bagai . haha. tu lah kaw amoi. lain kali bg salam dulu ..hahaha


situasi ke-3 :

masa tuh aku baru lps hantar syg balik ..then aku pun nak udw balik rmh ..ntah mcm mana aku boleh pula terslh tren ..aunt tuh pun sama...last2 aunt tuh tanya aku cara nak p'g ke nilai..dia ckp cina..lepastuh aku pun ..alahai ... mrs.i'm malay .. aunt tuh dah malu malu kucing dgn aku . haha..btw ok lah . kteorg borak2 dgn  sementara  nak tunggu tren. and last ..dia jdkan aku ank angkt dia..awww..suka suka.. cina pulak tuh mak angkt aku ..nama dia Mrs.Juan. btw org dia sgt friendly..tp kurg reti ckp BM.so apa apa semua dia dok bantai speaking dgn aku . aku pun dok bantai bg broken english dkt mak angkt aku nih. and now dia ada dkt china. pergi bercuti. btw aunt ..i miss u !!! 


situasi 4 :


ok..ni kejadian ni baru lg lah . haritu aku keluar dgn oppa. sdg elok nak balik hujan pula..lepastuh aku pun dok lah dkt tmpt mkn tuh.oh ..jgn sembarang duduk ..nti kena halau..so alang alang..mkn sushi..so bila oppa dah suruh aku p'g beli..aku pun p'g..ambil dan ambil. sedang elok nak byr ..ntah apa yg dia kata..aku pun mcm blur..'huh'???%%&*%$ lepastu amoi tuh dah ala ala gedik manja . haha. btw suka jer dia ckp cino dgn aku kan..aku apa reti..haram kejadah!! haha... amoi tuh ckp..beli 4 free 1. tu jer . muka amoi tuh dah blusher gila ! adooi. malu ..lepastu oppa dah gelak gelak ! 


situasi 5- (smlm )


ok..ok..after balik dari jumpa syg ..aku balik rmh ..lepastuh ada lah mamat nih lpk lpk tepi jln. dia tegur aku ...dia ckp..


si mamat A ::  hai.. hati2 jln..senyum sikit nampak comel.and last Assalamualaikum..


lepastuh kwn dia kata 


'cina lah doe'....


lepastu si mamat A tuh pun ckp..halamak..silap*silap...


adoii....  bosan lah mcm nih . btw ..aku pun ada tanya dkt wan aku ..mak ayh semua..tp memg x ada darah keturunan cina semua. btw . aku x suka sgt ...lg2 si ta'e nih ..ckp aku muallaf bagai . haih!!!  


eh jap jap..nak tunjuk gmbr ! adoo ghupe ni teman ckp aku mcm cino ??ayooohhhhai...




: PP




 and .last.............


x ada kan yob ....ish marah marah ! :PP


sekian..




trully : rungutan ku Aifa!

6 comments:

  1. ahahah memang ada pun muka cam cina.. nak nak gamba yang first tuh.. u know what?
    ive been in ur situation before.. tapi masa tuh zaman tengah putih. sekarang dah golap so orang tau yg shrl malay. hahaha

    ReplyDelete
  2. :) lelebih kurang mcm akak time slim dulu.
    mse skola baik kan, takmo pakai tudung. mlm raye haji pg kedai apek kt bandar nk cari ketupat segera.naik skuter,pakai helmet n suar pendek..kiki. dia bantai potpet ckp cina..hahaha..

    ReplyDelete
  3. @thePrincess : ouh really syg ? haha. nampaknya kita memg byk persamaan. eh no lah . shrl x golap pun. still cantik* pretty : )btw syg . saya x suka. nti kita meet up ajar fa cara bg nampak malay oke : P

    ReplyDelete
  4. @wifewillbe :: haha. wah suka jer . ingat lg zaman kak dulu dulu kan . eh kak still cantik dan lawa . tp fa tgok kak nad ada sikit mcm cina masa 1st jumpa . wah . meletup tuh : ))

    ReplyDelete
  5. Mcm cina ker?sy xperasan plak,,pas ni g berjemur bg golap skit ye..hehe

    ReplyDelete
  6. teet . eleh .boleh ker kalau saya hitam ? teet x lari ? :PP

    ReplyDelete